Kandidat za mednarodnega oskarja je Orkester

08. september 2022
Strokovna komisija se je po ogledu prijavljenih filmov odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni igrani film 2023, predlaga film Orkester v režiji Matevža Luzarja in v produkciji Gustav film.

Zveza društev slovenskih filmskih ustvarjalcev je skladno s pravili AMPAS (Academy of Motion Picture Arts and Sciences - Akademija za filmsko umetnost in znanost) pozvala strokovna društva s področja produktivne kinematografije, naj predlagajo svojega predstavnika za strokovno komisijo ter objavila poziv za prijavo filmov.

Do izteka roka (16. avgusta 2022) so producenti prijavili šest filmov:
· Film Inventura v režiji Darka Sinka (produkcija Zavod December)
· Film Odpuščanje v režiji Marije Zidar (produkcija Vertigo)
· Film Orkester v režiji Matevža Luzarja (produkcija Gustav film)
· Film Prasica, slabšalni izraz za žensko v režiji Tijane Zinajić (produkcija Zavod December)
· Film Temni pokrov sveta v režiji Amirja Muratovića (produkcija Cebram)
· Film Zastoj v režiji Vinka Möderndorferja (produkcija Forum Ljubljana)

Letošnjo strokovno komisijo se sestavljali: Damjan Kozole, režiser; Maja Zupanc, producentka; Rok Kajzer Nagode, direktor fotografije; Branislav Srdić, producent; Tomi Matič, producent; Samo Jurca, oblikovalec zvoka; Mojca Fatur, igralka in Nerina T. Kocjančič, vodja promocije in distribucije na Slovenskem filmskem centru.

Strokovna komisija se je po ogledu prijavljenih filmov odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni film 2023, predlaga celovečerni igrani film Orkester v režiji Matevža Luzarja.

Utemeljitev komisije: Vsak orkester sestavljajo ljudje, vsak s svojimi problemi in sanjami. Luzarjev filmski orkester sestavljajo ljudje, ki jim verjamemo in nam prinašajo univerzalna človeška čustva: veselje, žalost, strah, sočutje, neuresničene sanje in upanje. Duhovit in vizualno do potankosti izdelan film s prepričljivi igralci - to ni le zgodba o orkestru iz Zagorja, temveč tudi o ljudeh, ki verjamejo v življenje.

O filmu

V komični drami Orkester spremljamo razposajene člane pihalnega orkestra, ki se odpravijo na koncert v pobrateno avstrijsko mesto. Dogajanje opazujemo skozi probleme različnih likov – mladega voznika avtobusa, ki se trudi pridobiti zaupanje svojega starejšega kolega, tega pa je strah, da bo izgubil službo; najstnice, ki jo prizadene očetovo brezskrbno uživanje na gostovanju; skozi pripetije dveh članov orkestra, ki pomotoma pristaneta pri avstrijskih gostiteljih, kjer ne moreta brzdati svoje žurerske narave in skozi zgodbo žena, ki ostanejo same v domačem kraju. Pet zgodb nazorno prikaže celotno izkušnjo gostovanja in vse posledice, ki jih nosijo njegovi udeleženci.

Scenarij, ki ga je Matevž Luzar pod okriljem produkcijske hiše Gustav film začel razvijati leta 2016, izvira iz osebnega opazovanja življenja v edinstvenem okolju rudarsko-industrijskega Zasavja, kjer je druženje v orkestrih, zborih, lutkovnih gledališčih in drugih kulturnih dejavnosti ljudem pogosto pomenilo uteho pred vsakdanjim težkim delavskim življenjem. To avtentično lokalno zgodbo, ki pa naslavlja tudi povsem univerzalne teme, je želel režiser prikazati na čim bolj pristen način, zato v filmu poleg poklicnih igralcev, kot so Gregor ZorcVesna PernarčičGregor ČušinMojca FunklJernej Kogovšek in Gaber Trseglav, nastopajo tudi člani resničnega Pihalnega orkestra SVEA Zagorje, med katerimi izstopa pismonoša Lovro Lezič v vlogi navihanega Pajota. Za vloge gostiteljev si je Matevž Luzar izbral priznane avstrijske igralce Alexandra Mittererja, Klaudio Reichenbacher in Mario Hofstätter, ki je sodelovala tudi z režiserjema Ulrichom Seidlom in Michaelom Hanekejem.

Matevž Luzar, ki že vse svoje življenje z izjemo študentskih let živi v Zagorju ob Savi, se je proslavil kot pozoren opazovalec okolice, ki zgodbo vedno postavlja na prvo mesto. Kot scenarist je sodeloval pri vrsti slovenskih filmov, kot režiser pa je med drugim podpisan pod večkrat nagrajena kratka filma Vučko in Prezgodaj dva metra spodaj, celovečerna filma Srečen za umret in Dekleta ne jočejo ter televizijske serije Jezero, Leninov park in Dolina rož. Pri ustvarjanju Orkestra je tesno sodeloval z direktorjem fotografije Simonom Tanškom, scenografko Katjo Šoltesmontažerko Jeleno Maksimovićkostumografko Nadjo Bedjaničoblikovalko maske Evo Uršičoblikovalcem zvoka Julijem Zornikom in producentko Petro Vidmar. Film je posnet v črnobeli tehniki, glasbo zanj pa je prav tako odigrala Godba na pihala SVEA Zagorje.

Koproducenti filma so RTV Slovenija, Pihalni orkester Svea Zagorje, Napravi film, 001, Ready on set, Unicasting, Noella, Supercatering in Sindikat. Tehnično podporo je zagotovil FS Viba Film. Projekt sta sofinancirala Slovenski filmski center in RTV Slovenija.

Povezane novice