Slovenska manjšinska koprodukcija Zenit se je uvrstila v Cannes

16. april 2015
Celovečerni igrani film Zenit (Zvizdan), režiserja Dalibora Matanića se je uvrstil v uradni program Un Certain Regard 68. Filmskega festivala v Cannesu.

Slovenska manjšinska koprodukcija Zenit se je uvrstila v Cannes

Celovečerni igrani film Zenit (Zvizdan), režiserja Dalibora Matanića se je uvrstil v uradni program Un Certain Regard 68. Filmskega festivala v Cannesu.

Film prikazuje tri različna desetletja, dve sosednji vasi, obremenjeni z zgodovinskim nasledstvom, in tri ljubezenske zgodbe, ki so povezane v klasično zgodbo o prepovedani ljubezni.

Režiser Dalibor Matanić o svojem filmu pravi:

»To je ljubezenski film, ki govori o moči, ki jo potrebuje ljubezen, da se v svoji čistosti dvigne nad muljem, s katerim se vsak dan soočamo. Cela ekipa je uživala v ustvarjanju filma. Ob ljudeh s katerim redno sodelujem, sem tokrat sodeloval z direktorjem fotografije Markom Brdarjem, ki sem ga spremljal pri študentskih filmih. Ima sijajno notranjo intuicijo, tako da sva pri filmu sodelovala brez besed.«

V glavnih vlogah nastopata Tihana Lazović in Goran Marković, druge vloge pa so zasedli Nives Ivanković, Dado Ćosić, Stipe Radoja, Trpimir Jurkić, Mira Banjac, Slavko Sobin, Lukrecija Tudor, Tara Rosandić in Ksenija Marinković.

Slovenija je s slovenskim producentom Gustav film (Petra Vidmar, Frenk Celarc) ob direktorju fotografije Marku Brdarju, k filmu prispevala tudi oblikovalca zvoka Julija Zornika, oblikovalki maske Mojco Gorogranc Petrushevsko in Talijo Ivančič, kolorista filma Emila Svetlika, igralca Nejca Cijana Garlattija, tehnično ekipo in snemalno tehniko (Viba film, Gustav film, Mb Grip) ter tudi končno obdelavo zvoka (Viba film,100) in obdelavo slike (Teleking) za predvajanje filma na DCP formatu, ki je nadomestil laboratorijsko 35mm kopijo filma.

Film je koprodukcija med Hrvaško, Slovenijo in Srbijo. Film je bil v celoti posnet na Hrvaškem v okolici Knina, večina postprodukcije je bila opravljena v Sloveniji.

Nastal je v produkciji zagrebške Kinorame (Ankica Jurić Tilić), Gustav filma in SEE Film Pro iz Srbije. Film so podprli Hrvaški avdiovizualni center, Slovenski filmski center, Srbski filmski center, Viba Film Ljubljana, program MEDIA in evropski sklad Eurimages.

Po osamosvojitvi je Zenit prvi hrvaški celovečerni film, ki se mu je uspelo uvrstiti v uradni program festivala v Cannesu. Uvrstitev slovenskega celovečernega filma z glavnim podpisom slovenskega režiserja še čakamo, čeprav se je slovenski film tudi v Cannesu že predstavil.

Po osamosvojitvi sta se na največji svetovni festival uvrstila dva slovenska avtorja kratkih filmov: leta 1998 Zdravko Barišić z Balkansko ruleto v uradni tekmovalni program in leta 2008 Martin Turk, ki se je s filmom Vsakdan ni vsak dan uvrstil v sekcijo Quinzaine des realisateurs.

Zadnji slovenski režiser celovečernega filma v Cannesu je bil Karpo Godina, čigar Umetni raj je bil leta 1990 otvoritveni film uradnega programa, prvi slovenski režiser v Cannes je bil France Štiglic: leta 1949 s filmom Na svoji zemlji, leta 1957 pa s filmom Dolina miru, ki je prejel nagrado za najboljšo moško vlogo. Selektorji iz Cannesa so kar trikrat izbrali Matjaža Klopčiča: leta 1968 s filmom Na papirnatih avionih, leta 1975 s Strahom in leta 1985 z Dediščino.

Zadnji koprodukcijski film v Cannesu s slovensko udeležbo, pa je bil leta 2001 film Nikogaršnja zemlja, bosanskega režiserja Danisa Tanovića,ki je prejel nagrado za najboljši scenarij, potem pa tudi oskarja za najboljši tujezični film.

Napovednik: https://vimeo.com/125192617


Povezane novice